Aamulla oli hyvin pimeätä kun nousin klo6,00 oli sateisen näköistäkin ja taisi vähän sataakin vaan paivan kuluessa poutaantui ja jopa aurinkokin näkyi, joten säässä ei ole valittamista.

Laitoin pyykkikoneen töihin ja sain pyykit parvekkeelle kuivumaan ennen kauppaan lähtöä, kävin kaupassa ja hämmästyin kun torilla oli vadelmia myynnissä niin suuria ja komeita  en malttanut olla ostamatta ja laitoin kotelot jääkaappiin odottelemaan huomista kun menen poikanityttärentyttären synttäreille kun hän täyttää 3 v.toivon että vadelmat ovat syöntikelpoisia lapsille.

Siivooja tuli 12.30 niinkuin tullakin piti hän käytti matot ulkona mutta ei voinut jättää pitkäksi aikaa kun minä olin aikeissa lähteä käymään kaupungissa ja ulko-oven avaimia ei ole kuin yhdet.

Minulla oli siellä liikkeessä joku vaate lyhennettävänä ja menin sinne vaan pikkukauppias ei ollutkaan paikalla lähetin terveisiä hänen äitinsä mukana, sinne tuli myös rouva jonka tunsin vaan hän ei tuntenut minua mutta hänellekin se sitten selvisi ja keskustelimme hetken aikaa.

Kävelykadun varrelle oli ilmestenyt lähetystori ja tottakai minun piti sinne mennä on hyvin suuri ja paljon tavaraa huonekaluista ruveten myös tauluja ,lasitavaraa, posliini astiastoja ja melkein mitä vaan ehkä kuitenkin vaatteet oli se suurin asia joka veti sinne ihmisiä', tuntitolkulla siellä kävelin ja löysin pienen puukiulun en muuta,väsyksiin asti olin siellä kuljeskellut ja se oli tulos seuraavan kerran menen evään kanssa että jaksan olla kauemmin.

Odotellessani taksia kadun varressa katselin ihmisiä ja heidän pukeutumistaan oli niin mielettömiä asuja etten olisi ihmisten uskonut niin pukeutuvan sitäkin katselisin kauemminkin, mukava oli tulla puhtaaseen kotiin ja laittaa kahvit tippumaan ja tuntui ruhtinaalliselta istua kahvipöytään sen reissun jälkeen.